Keltainen Kevätkysely

Halusin tutkia mitä Monkey Businesin asiakkaat meistä ajattelee. Mitä asiakas on oikein ostanut ja mitä hän loppujen lopuksi on saanut. Miten voimme auttaa asiakasta ja minkä ongelman voimme poistaa. Monkeyt ei aikaisemmin ole käyttänyt kyselytyökalua muutoin kuin naamatusten kyselemällä. Siispä järjestin Keltaisen Kevätkyselyn vanhoille ja uusille asiakkaillemme.

Mitä sitten kyseltiin ja mitä vastattiin? Mitä voimme vastauksista päätellä?

Kysymys 1. Mistä kuulit meistä?

Monkeyt bongataan tapahtumista fasilitoimasta, juontamasta tai jotain muuta siellä härväämässä. Näyttää siltä, että keltaiset housut ja hassu paita jää mieleen. Iloksemme huomaamme, että moni on saanut jostain suosituksen olla meihin yhteydessä. Näyttää siltä, että meihin luotetaan, kun kerran uskalletaan suositella myös muille. Lähi aikoina ollaan myös yllätytty, että joku löytää meidät vahingossa netistä ja tykästyy sitä kautta. Lopputulema on se, että Monkeyn kannattaa osallistua erilaisiin tapahtumiin osallistujana tai olemalla töissä siellä.

 

Kysymys 2. Mitä sain? Mitä minulle myytiin?

Ostin: selkeää, ammattimaista fasilitointia. Tiukkaa otetta toiminnan tueksi. Sain: selkeää näkemystä rennossa paketissa. Kannustavaa prosessiin luottavaa toimintaa.

Monet olivat osanneet odottaakin mitä tuleman pitää. Monkeyt ovat pitäneet keltaisen, vilpittömän ja leikkisän lupauksensa. Olemme rohkaiseet ihmsiä uuteen ja innostavaan. Aina ei Apinakaan ole terässä, sillä joskus asiakas on kokenut saaneensa tavallista huttua, tavallista keskustelua. Niin, mitkä ovatkaan odotukset, kun keltahousuiset tulevat paikalle. Apina ei ole kuitenkaan taikuri ja menetelmät ovat osallistuvia ja perustuvat vapaaehtoisuuteen. Vastuu on myös osallistujalla ja meidän pitää onnistua luomaan sellainen ympäristö, jossa haastetaan myös itse itseään ja ajattelua.

Hyvät toverilliset vuorovaikutustaidot ja hauskuus, aito kiinnostus asiakkaasta.

Kysymys 3. Vastasiko Monkeyn toteutus siihen mitä tarvitsin?

Olemme onnistuneet yllättämään asiakkaan lähes aina. Positiivisesti. Jostain syystä jossain tapauksessa emme ole onnistuneet. En osaa analysoida miksi näin on käynyt, koska nyt ei ole tarkempaa tietoa siitä mistä on ollut kysymys.

 

Kysymys 4. Mitä vaikutuksia Monkeyn toiminta on saanut aikaan?

Positiivista asennetta ja ajattelua. Ajatuksien pöllytystä ja uusien ajatuksien siemeniä itämään. Vireyttä ja hyväntuulisuutta, tsemppiä ja suvaitsevaisuutta. Henna tuumasi, että on tämä Monkey älytöntä työtä, kun niin isoja muutoksia ollaan tekemässä organisaatioissa. Iso homma aina. 🙂 Mutta voisiko Monkeysta tyytyä vähempään? Isänmaa on pelastettava!

 

Keltainen meininki on lanseerattu onnistuneesti. Love it or hate it – puolesta tai vastaan on usein se mihin törmää. Harvemmin jättää haaleaksi 🙂

 

 

Kysymys 5. Mikä yhteistyössä Monkeyn kanssa meni hyvin?

Apinoden tyyli on olla aidosti läsnä ja löytää oikea ratkaisu asiakkaan tarpeisiin. Voimme avoimesti suositella myös muita tai ottaa mukaan asiantuntijoita. Vahvuutemme on vilpittömyys, joka herättää luottamusta. Hämmennystä asiakkaassa saattaa aiheuttaa, se että Monkey on tiimiyritys ja se myös näkyy yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Vaikka pyrimme, että vain yksi Apina on yhteydessä tiettyyn asiakkaaseen.

 

Innostavia henkilöitä, mutta fokus jäi hämäräksi.

Kysymys 6. Mitä olen oppinut Monkeylta?

* Saanut kannustusta heittäytymiseen ja asioiden uudella tavalla ajattelemiseen.

* Avoimempaa yhdessä luomista.

* Sissimarkkinoinnin ytimen (pinssit ja muut merkkarit!).

* Tavan ajatella asioita eri perpektiivistä eikä kaavamaisesti kuten tavallisesti…

* Olen ymmärtänyt sen, että – organisaation rakentaminen on haastavaa, vaikka yhteiset arvot ja visio olisivatkin selkeät.

* Tiimiorganisaation saaminen oikeaksi tiimiksi vaatii yhteisiä tekoja, ei pelkkää puhetta.

* Jos ydinjutusta ollaan eri linjalla, yritys ei mene eteenpäin.

* Asiantuntijaorganisaatio pitää olla yrittäjäpohjainen, että se menee eteepäin.

* Kaikista asioista kannattaa viestiä enemmän ulospäin, että muut voivat auttaa.

* Johtajuus lähtee jokaisesta itsestä, mutta yli yhden hengen pumpuissa tarvitaan myös selkeämpiä roolituksia (ja niitä voidaan vaihtaa välillä)

* Kaaos ei aina toimi 😀

 

Kysymys 7. Mikä on sinun mielestäsi Monkeyn suurin haaste?

Tämä kysymys ymmärrettiin kahdella tavalla: Mikä on Monkeyn haaste tai mikä on haaste johon Monkey voi vastata.

Monkey nähtiin rohkeana toimijana, joka nostaa kissan päydälle ja haastaa keskustelemaan. Monkeyn suurena haasteena yhteiskunnassamme nähtiin saada toiminta- ja ajatuskulttuuri muuttumaan.

Monkeyn omana haasteena nähtiin mm. tuotteistaminen ja palveluiden kuvaaminen. Tätä palikkaa olemmekin tiiviisti kehittäneet ja pikkuhiljaa nämäkin asiat paranee. Nyt meillä on työharjoittelija Kata Kähkönen, jonka tehtävänä on pureutua nettiympärisöön ja saada aikaan sähköinen & paperiesite. Itse olen puolestani päättänyt tänään lähteä mukaan Sammon Takojat -tuotekehittäjävalmennukseen. Kata paneutuu myös siihen kuinka voimme tuoda paremmin esille referenssejä, joita on jo satoja. Vastaajia huoletti myös Monkeyn ansaintamalli ja energian säilyminen vaikka toimintakehittyy ammattimaisemmaksi. Totta on, että Monkey myy Apinoiden fyysistä läsnäolo, jolloin pitää matkustaa paljon ja myös Apinan kellossa on vain 24 tuntia. Haasteena nähtiin myös se, että Monkeyn odotetaan olevan uuden aallon harjalla. Aina pitäisi olla uutta tarjottavaa ja edelle kilpailijoita.

 

Kysymys 8. Mitä ostin? Mihin asiaan tarvitsin Monkeyn apua?

* Vuorovaikutuskulttuurin parantamiseen. Tämä nousi ykköseksi.

* Innostamiseen, rohkaisua, kannustamista, iloa, lämpöä, energiaa.

* Uuden toimintamallin läpiviemiseen.

* Tapahtuman sisällön tuotantoon.

* Yrittäjyyden edistäminen, Uuden toimintamallin läpiviemiseen.

 

Kysymys 9. Mitä ongelmia Monkey Business voi poistaa?

Kaikki määritelmät liittyivät vuorovaikutusympäristön luomiseen, vuorovaikutuskulttuurin luomiseen & vahvistamiseen.

Tämä onkin ytimessä viimeisimmässä kiteytyksessämme.

 

Hei, kello on jo viisi ja on perjantai. Nyt on aika lähteä viikonlopun viettoon.

Hauskaa vappua!

Johanna

 

 

Olen keltapöksyinen innostuja, utelias elämään. Rakastan uusia alkuja ja työskentelyä erilaisten ihmisten kanssa. Parasta on, kun housun puntit vähän tutisee. Silloin tietää olevansa uuden oppimisen kynnyksellä. Onneksi sisäistän asiat nopeasti ja olen mukana vallan mainioissa tiimeissä. Perustin ensimmäisen yritykseni 4H:ssa, olin alakoulussa. Kasvatin purjoa julkisiin suurtalouskeittiöihin. Tämän jälkeen olen ollut perustamassa viittä yritystä. Niistä kaksi on vielä voimissaan. Rakas Monkey Business ja voimanaisten Siliä Oy. Unelmani on tehdä merkittäviä asioita. Merkittäviä minulle, ympäristölle, ihmisille, kotiseudulleni. Merkitys syntyy ihmisten kohtaamisista, itsensä ylittämisestä, oman jutun löytämisestä, oman käden jäljen jättämisestä. Haluan kasvaa yrittäjästä johtajaksi, omassa yrityksessäni. Mukavaa, että kävit kurkkaamassa profiiliani. Tutki ihmeessä tarkemmin ja soita minulle. Keksitään jotain yhdessä! Lämpimin terveisin, Johanna / 040 167 9885

Website: http://www.banana.fi

Google Profile

More Action. More Chaos. More Mistakes. More Learning.

© 2008-2015 Monkey and Banana Osk. c/o Crazy Town, Lutakonaukio 7. 40100 Jyväskylä. Y-tunnus: 1864486-7.

Soita toimitusjohtajallemme Tatulle +358 40 831 8118

Monkey Business is a registered trademark of Monkey and Banana osk. Monkeys reserve the right to change themselves and the world.