Business Scandal model?

Joukko punaposkisia apinoita matkusti viime viikolla Lempäälään pohtimaan tulevaisuutta. Kyseessä olivat Strategia -päivät ja uudeksi työkaluksi oli tällä kertaa valikoitunut Alex Osterwalderin & co kehittelemä Business Canvas Model. Apinakielellä se tahtoo sanoa Business Scandal Model tahi ytimekkäästi Gandalf.

Strategiapäivät = kollektiivinen tihentymän hetki elämässämme jonka viisaudesta ammennamme tulevaisuudessa voimaa päätöksentekoon.

Gandalf on yksinkertainen työkalu ja siksi se toimii minulle, yksinkertaiselle keltahousulle. Ja erittäin toimiva työkalu visualisoida ja tehdä yhteisesti näkyväksi liiketoimintasuunnitelmaa verrattuna kirjoitettuun versioon. Merkittävää on myös, ettei mallissa käsitellä kilpailijoita ollenkaan, perinteisissä LTS-malleissahan kilpailijoille uhrataan noin viidennes ajattelusta ja tilasta. Is it good or bad, I don´t know.

 

Päivät olivat antoisasti ajattelua sekoittavat ja kasvojen pesun myötä lähdemme kehittämään voimakkaasti oppimisen matkatoimistoamme, lontooksi Travel Agency for Superheroes.  Se on matkatoimisto jonka tarkoituksena on saada ihmiset fyysisen matkustamisen lisäksi matkustamaan omaan sydämeensä ja puhumaan sydämestä. Tämähän on ollut Monkeyn ydintä aina – saada ihmiset puhumaan sydämestään. Se on ainut tie rakentaa luottamusta ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa. Ja luottamus on ainut pohja jolta rikastavat yhteisöt voivat ponnistaa luovuutta kohti. Pelko on pelattava pois. Tavoitteena on parantaa maailmaa vaivaava tauti, kadonneen sydämen oireyhtymä. Tauti jonka maksimaalisen tuoton tavoittelu on meissä aiheuttanut. Sydämellä näkee aina parhaiten.

Oppimismatkoja olemme järjestäneet jo, joten päätös keskittyä niihin ei ollut vaikea. Vaikeaa on rakentaa oppimismatkoista liiketoimintaa joka on kestävää. Oppimismatkat ovat aina yhteistuotantoja asiakasyrityksen ja partnerina toimivien yrityksien (konsulttitoimistot, kohdeyritykset, majoitus jne.) kanssa joten kusisia ongelmia tulee varmasti riittämään. Unohtakaa riemulliset haasteet. Matkat maailmalta suomeen ovat pohja jolta aloitamme. Haluamme olla rakentamassa The Suomi – kokemuksia joihin Henna on maalimalla myynyt lippuja jo vuosia. Mitähän ne kokemukset ovat? Kohtaa itsesi niin olet nähnyt vihollisen. Apinoiden tehtävänä on rakentaa asiakkaan kanssa muotoutetun tavoitteen mukainen prosessi jossa apinat hellivät dialogia. Muut elementit koostuvat kohdattavista yrityksistä joissa aarretta etsitään, savusaunasta, hirven lihasta, perkeleistä, nuotioista, sekä muista suomalaisuuden ydinpalasista joiden äärellä elämää ja maailmaa tutkitaan.

 

Tällä hetkellä työn alla on neljä matkaa ja marraskuussa pärähtävässä löytöretkessä kohtautetaan ranskalaisia johtajia Suomalaisiin Johtamisen Innovaatioihin. Kuinka ihmiset saadaan johtamaan itseään? Lisäksi Brasiliassa syksyn vaikuttava, vaikuttava Hennamme, on Mondragnin MINN -joukkoineen matkalla Chindiaan. Kutsu tässä. Lähe meneen!

Jotain tällaista, kohti suurta ja tuntematonta olemme matkalla. Matkaoppaanamme esimerkiksi Matkanopas -kirja. Jonka yksinkertaisen tappavan tehokkaita työkaluja on hyvä käyttää Gandalfin jatkotyöstössä. Suosittelen!

”Take it easy in talouskriisi.” -Stepa-

Keltahousu aktiivipoika, Tatu.

 

Tagged under

Participating individuals in various development processies since 2005 in Finland, Sweden, Spain, Island and Oman in focus to create an organization from future. Yellow playful and sincere. My goal is to make people think and act differently. A total nongeek. Specialties: Participatory Leading Methods, focused on early stages of change processies, culture change, interaction cultures and systems thinking / pragmatism. Yellow clothing! Entrepreneurship, innovation, personal mastery, climbing, learning. Voicing - speaking from heart, raising stupid questions. Suomeksi: Simppeliyskonsultti jonka ydintä on saada ihmiset tekemään kokeiluja jotta syntyy uutta ja asioiden tila muuttuu. #kokeilukulttuuri #kokeilut #oppiminen TEKIJÄ ON SANKARI - AINOA EPÄONNISTUMINEN ON ETTEI OPI, MITÄÄN!

Website: http://www.banana.fi

Google Profile

  1. Pessi Reply

    Kiitos kirjavinkistä, mielenkiintoista asiaa.

    Sydämen aktivointi kuulostaa länsimaisen yhteiskunnan kannalta keskeiselle teesille. Useimmat kulttuurit ovat pitäneet nimenomaan sydäntä ”minuuden pisteenä” kehossa, länsimaiset ajattelevat lähinnä aivojen määrittelevän ketä olemme. Sydämestä 60-65 prosenttia on itse asiassa saman kaltaisia hermosoluja kuin aivoissa ja se varastoi muistoja samalla tavoin. Suurin osa vastaanottamasta informaatiosta vastaanotetaan sydämen kautta, josta tieto välittyy eteenpäin aivoille. Sydän lähettää elektromagneettisia pulsseja veren mukana koko elimistöön ja näin kommunikoi kaikkien muiden kehon osien kanssa. (Poimittu lähinnä kohteesta The Secret teachings of plants by Stephen Harrod Buhner)

    Jatkakaamme sydämellä näkemiseen syventymistä!

  2. Tatu Reply

    Moi Pessi!

    Kiitos kommentistasi, se rohkaisee jatkamaan valitulla strategiallamme. Ja kertomasi yhteys on minulle täysin uutta tietoa, mutta tuntuu järkevältä. Ja maailman eniten luetussa markkinointi ja johtamiskirjassa, Raamatussa, kätketään myös asioita sydämeen. Eli muistin tunneyhteys on se juttu. Minkä ilotta oppii – sen surutta unohtaa!

    Pessi- pidä sydän herkkänä!

    Tatu
    ps. Ville kiitos rohkaisusta.

  3. JohannaMonkey Reply

    Tatu! Kiitos, hyvä postaus! Onhan toki niin, että olemme paljonkin pohtineet kilpailijoita/kumppaneita (riippuu millä silmällä katsoo ja onko kuinka paljon pilkettä), joten ei ne irrallisia tästä Gandalfista ole 🙂 Hienosti olet kiteyttänyt kaikki puheet, unelmat ja intohimot tähän kirjoitukseen!

Vastaa käyttäjälle Tatu Peruuta vastaus

More Action. More Chaos. More Mistakes. More Learning.

© 2008-2015 Monkey and Banana Osk. c/o Crazy Town, Lutakonaukio 7. 40100 Jyväskylä. Y-tunnus: 1864486-7.

Soita toimitusjohtajallemme Tatulle +358 40 831 8118

Monkey Business is a registered trademark of Monkey and Banana osk. Monkeys reserve the right to change themselves and the world.