Monkeyn mittarit kehityksen alla

Tänään mietimme kevyessä kauden avauksessa hieman mitä voisimme tulevana vuonna mitata. Tajusimme, että olemme mitanneet lähinnä rahantuloa firmaan (viime vuoden liikevaihto rapiat 130 000€). Se ei pelkästään ole vienyt meitä haluamiimme tavoitteisiin tai synnyttänyt toivottua toimintaa. Tavoitteita ja haluttua toimintaa jumppaamme lisää maanantaina, sillä päätimme luoda mittarit ja käytäntöjä keväälle ja koko vuodelle. Kirjoittelin ideoita ylös lounaskeskustelun lomassa jo tänään. Kahvipavuilla ehdin myös leikkimään ja nnostuin bloggaamaan, kun Johanna tweettasi kysymyksen:

Vinkkaa, jos sun työpaikalla mitataan pehmeitä arvoja. Mitä mittaroidaan, millä mittareilla ja miksi?

Olisi hauska kuulla teidän ajatuksia aiheesta ja mittareista mitkä olette todenneet toimivaksi. Apua ideoinnissa ja parhaiden sekä tulevaisuudeen käytäntöjen synnyttämisessä tarvitaan.

Mahdolliset Monkey -mittarit:
* Raha (myynti, budjetti, palkat)
* Kirjat (luetut, ostetut, kirjoitetut)
* Blogipostaukset
* Tweetit
* Keikkapäivät
* Banaanivaluutta (Wiki+Wordpress, sisäinen kehittäminen)
* Asiakaskäynnit
* Keltaiset kirjeet
* Kuukauden työntekijä -palkinto (pre-post a la Zestmark)
* Facebook statistiikka
* Web statistiikka
* Lomapäivien määrä
* Kumppanuudet
* Omat kehityspäivät, laatu ja määrä
* Virheiden määrä (Uskallammeko kokeilla uusia juttuja ja kehittyä?)
* Avun pyyntämisen määrä (Osaammeko tehdä töitä yhdessä?)

Räjähdysvoimaista ja seikkailuntäyteistä vuotta 2011 kaikille toivoo Ville

Tagged under

  1. Pingback: Tweets that mention Monkeyn mittarit kehityksen alla | Monkey Business -- Topsy.com

More Action. More Chaos. More Mistakes. More Learning.

© 2008-2015 Monkey and Banana Osk. c/o Crazy Town, Lutakonaukio 7. 40100 Jyväskylä. Y-tunnus: 1864486-7.

Soita toimitusjohtajallemme Tatulle +358 40 831 8118

Monkey Business is a registered trademark of Monkey and Banana osk. Monkeys reserve the right to change themselves and the world.