Syksyn eka Mondays are for Monkeys ja heti asiakkuudet analyysissä !
- Written by Henna Kaariainen
- Published in Arkisto, Suomi
- Leave a reply
- Permalink
Tänään 8.8. oli koolla syksyn eka apinoiden aamutreeni: Mondays are for Monkeys. Vahvuudessa oli 8 hlöä: Janne, Ville, Johanna, Henna, Tatu, Hugo, Turun apina Minna sekä Hub-kaverimme Tanja Korvenmaa. Puhuimme heti aamutuimaan vähän asiakkuuksista, ja tässä muutamia tyyppejä, joita apinain asiakaskunnassa on vuosien varrella opittu tuntemaan. Tunnistatko itsesi näistä kuvauksista? Jos et, kerro lisää!
Asiakastyyppejä
A: Halut on kovat!
Tämäntyyppinen asiakas on huippu! Hän pyrkii säännöllisesti ostamaan ja tukemaan Monkey Businesstä kaikin käytettävissä olevin keinoin, ja useimmiten onnistuukin siinä. Usein tämän tyypin asiakkaat ovatkin enemmän kuin asiakkaita. He ovat todellisia kumppaneita, ystäviä ja myös mentoreita.
B: Lupaat vaan!
Tämä asiakas antaa ymmärtää olevansa kiinnostunut, mutta ei ymmärrä ostaa. Ehkä tälle asiakkaalle ei ole vielä näytetty riittävän selvästi, miten Monkey Businessta voisi ostaa?
C: Saa tulla jos haluaa.
Tämä asiakas ei tee suurta vaikutusta apinoiden toimintaan käytännön tasolla. Hän saattaa ajatella Monkey Businessta, mutta tekee sen omissa oloissaan apinoille suoraan kertomatta. Voi olla, että hänestä kuullaan kumppaniverkostojen kautta, ja toki Monkey on kiinnostunut myös tällaisista mahdollisista asiakkaista.
D: Musta aukko.
Tähän kategoriaan kuuluvat asiakkaat, joille Monkey Busineksellä saattaisi ollakin annettavaa, mutta asiakkaan toimintatavat ovat niin toisenlaiset kuin apinoiden, että yhteistyö on tehotonta, ja tuntuu lähinnä energianhukalta ja mustaan aukkoon uppoamiselta. Tällaisia asiakkaita pyrimme tietoisesti välttämään.
Lisäksi on kategoria, johon kuuluvat ne, joita Monkey Business ei kiinnosta, eivätkä he halua olla missään tekemisissä apinoiden kanssa.
Lienee siellä niitäkin, jotka eivät tiedä koko Monkey Busineksen olemassaolosta mitään, vielä.
Mihin kategoriaan sinä haluaisit kuulua?
Keltaiset terveisin syksyn ensimmäisestä MoMosta,
apinat
p.s. Päätimme tehdä elokuun aikana 100 tarjousta – heads up!