Joulukalenterin luukku nro. 11. Kuinka päästä pois Limasta!?
- Written by Johanna Hytönen
- Published in Arkisto, Suomi
- Leave a reply
- Permalink
Monkey Business synnyttää parhaillaan Voittojen vuotta 2012. Tästä tulikin mieleen, kun olemme vitsikkäästi miettineet segmentoida Ilpoihin Jenni Vartiaisen innoittamana, niin onko vuoden 2012 asiakaskohderyhmässä kaikki Voitot?
Jännityksellä ja innolla odotamme ensi vuotta. Matkaamme pohjusti Tatu jo aiemmassa joulukalenterin luukussa.
Tavoitteemme on vielä ennen joululomaa saada käsitystä siitä mitä Voittojen vuosi tarkoittaa Monkeylle. Huomaamme olevamme jälleen kerran tiimiyrittäjyyden ja liiketoiminnan alkulähteillä. Mikä on intohimoni, miten se liittyy Monkeyyn, mitä teen suurella sydämellä, mitä haluamme saavuttaa yhdessä, minkälaista historiaa haluamme luoda? Mitkä ovat Monkeyn pelisäännöt 2012? Mitkä ovat kirjoittamattomat säännöt? Mikä kasvun vauhti on riittävä?
Ensi vuosi ja onnistuminen kulminoituu johtamiseen & tiimiyrittäjyyteen. Tänään tulimme siihen johtopäätökseen, että yrityksen oppimisprosessi on kunnossa. Ensi vuonna täytyy keskittyä Monkeyn ydinprosessien kehittämiseen eli myynti & markkinointi ja talous & mittarit.
Mittareiden määrittäminen on tärkeää, sillä sitä saadaan mitä mitataan. Mitä mittareita Monkey tarvitsee Voittojen vuonna?
Listasimme muutamia:
– 15 asiakaskeskustelua / vko / Apina
– tarjouskanta kpl / €
– myynti / vko
– liikevaihto / kk
– kassavirta
– keikkapäivät / Apina / kk
– A1, A2, A3 asiakkaat
– asiakastyytyväisyys
Kerron lisää Voittojen vuodesta 2012 myöhemmissä postauksissa.
Loppu kevennyksenä lentäviä lauseita Mondays are for Monkeys Keydaysta:
”Pois Limasta, ei mennä Peruun.”
”Haluan naurukohtauksia!”
”Kehittäminen on parasta terapiaa.”
”Vaadin oman sydämen sitoutumista.”
”Miten tämä puutarhurin homma liittyy Monkeyyn?”
Aatteleppa ite ihan omalle kohalle.
Johanna Monkey