Taas hommissa ja uusi tuotepaketti kasassa EPL
- Written by Tatu Aktiivipoika Tuohimetsä
- Published in Arkisto, Suomi
- Leave a reply
- Permalink
Vuosi 2010 meni Australiassa suorittaessa Master of Communication Business –tutkintoa. Palasin takaisin kotipesään ja keltaiseen toimistoon on tarkoitus rakentaa työpesä. Pitkään ei voinut paikallaan olla ja ihmetellä Suomen talvea (1vko) kun jo arvoisat kollegat alkoivat patistella työntekoon. Aloitin miettimällä, mistä voisi olla helpointa aloittaa. Muistin vetäneeni JAMKille Entrepreneurial Project Learning kurssin, josta saamani palaute oli hyvää. Ajattelin kaivaa EPL materiaalit arkistojeni kätköistä ja laittaa ne helposti ymmärrettävään muotoon.
To sum up, this lecture was the best I had this first semester in Finland, and maybe in my student life. –EPL osallistuja 2008-
EPL on 5op kurssi, jonka Tapio Kymäläinen kehitti vuonna 2007 ja minä jatkoin vuonna 2008. Sen perustana ovat Tiimiakatemiallakin käytössä olevat yhteisöllisen oppimisen metodit. Kurssi on suunnattu korkeakoulutasoisille vaihto-oppilaille, joilla on riittävät englanninkielen taidot suulliseen ja kirjalliseen viestintään. Kurssi on toteutettu kahdesti Jyväskylän ammattikorkeakoululle vuosina 2007 ja 2008. Tarkoitus on saada vaihto-oppilaat oma-aloitteisesti tekemään projekteja sekä jakamaan oppeja ja kokemuksiaan toisilleen tiimityöstä, johtamisesta, projektien hallinnasta sekä monikulttuurisesta viestinnästä. Kurssin aikana täytyy myös lukea 2-4 kirjaa ja soveltaa näiden teorioita käytäntöön.
The last thing I would like to mention is concerned about the 8 book points. Usually I don’t have enough time during my studies to read a lot of books, but now I am glad that I had to read them. In fact, books I have chosen were very useful for me. -EPL osallistuja 2008-
Osallistujien palautteesta käy hyvin selville mitä he kokivat oppivansa kurssin aikana. Tässä esimerkki yhden osallistujan opeista.
The student has the basic level know-how and understanding of
– team learning (dialogue)
– team entrepreneurship
– learning from projects (action learning)
– entrepreneurial attitude
– using personal creativity
– practical leadership and project management (planning, implementing and evaluating) both in theory and practice.
– He/she has personal experiences from cross-cultural teamwork and project management. –EPL osallistuja 2008-
Palaute ensimmäisistä kursseista on ollut hyvä. Joillakin vaihto-oppilailla saattaa olla vaikeuksia ilmaista itseään englanniksi ja EPL-kurssin avoimuus on helpottanut vieraan kielen käyttöön ottoa ja tutustumista muihin vaihto-oppilaisiin. Kehityksenä vaihto-oppilaat ovat toivoneet kurssille myös suomalaisia osallistujia, jolloin ymmärrys suomalaisesta kulttuurista syventyisi entuudestaan.
I think that this kind of course can help to overcome the fear of expressing yourself –EPL osallistuja 2008-
Jos kiinnostuit ota yhteyttä, niin laitan lisää materiaalia tulemaan. Ohessa vielä kurssin lyhyt kuvaus.
Course Describtion – Entrepreneurial Project Learning
Code | (Not known yet) |
Course Title (fin) | – |
Course Title | Entrepreneurial Project Learning |
Study Credits (ECTS) | 5 |
Type | Optional |
Target group/level | Bachelor level |
Study year recommendation | 1-4 |
Competency requirement | Intermediate language skills in practical English (both oral and written) |
Learning goals | The student has the basic level know-how and understanding of team learning (dialogue), team entrepreneurship, learning from projects (action learning), entrepreneurial attitude, using personal creativity, practical leadership and project management (planning, implementing and evaluating) both in theory and practice. He/she has personal experiences from cross-cultural teamwork and project management. |
Contents | Team learning, team entrepreneurship, “I as entrepreneur” project management, creativity in practice, leadership, cross-cultural communication |
Recommended study materials | Book recommendations can be found from the course’s “Manual for Entrepreneurial Project Learning Course” –booklet. |
Methods | Team dialogue sessions, literature program (with essays), practical work in projects in sub-team, project reporting, tutoring sessions, writing reflection paper, one off-school overnight sessions, competency presentation, creating personal portfolio and learning plan. |
Evaluation | Evaluation of team dialogue, literature and project work from the perspectives of coach, peers, customers, outside experts and/or self. The coach is responsible for giving the final evaluation. |
Performances (and emphasis %) | Team dialogue (1/3), Literature (1/3) and Project work (1/3) |
Assessment scale | From 0 (fault) to 5 (excellent) or pass/ fail |
Responsible person | Hugo Miskala, Monkey Business, mob. +358505500715 |
Language | English |
Additional info | Additional information on course contents, participation criteria and learning methods from Hugo Miskala. |